PKP Intercity szykuje przełom w podróżach dalekobieżnych. Po latach na tory wjadą piętrowe pociągi – szybkie, nowoczesne i produkowane w Polsce.
PKP Intercity planuje zakup pociągów piętrowych do obsługi tras dalekobieżnych. Nowe składy osiągną prędkość do 200 km/h i będą produkowane w polskich fabrykach – w Chorzowie lub Siedlcach. Dla pasażerów oznacza to zupełnie nowy standard podróży.
Przewoźnik ogłosił, że kupi 42 dwupoziomowe elektryczne zespoły trakcyjne, z opcją na kolejne 30. To rekordowa inwestycja pod względem liczby pojazdów przeznaczonych do połączeń dalekobieżnych.
Oferty złożyły dwie firmy – Alstom Polska i Stadler Polska. Obie mają zakłady w kraju, w których już wcześniej powstawały piętrowe pociągi eksportowane do Europy.
Każdy skład pomieści minimum 480 osób. Na pokładzie znajdą się strefy ciszy, przestrzenie dla dzieci, miejsca na rowery, wygodne fotele z indywidualnymi stolikami i USB, WiFi oraz klimatyzacja.
W planach jest także wydzielona część pierwszej klasy i automaty vendingowe. Składy zostaną w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Pierwsze piętrowe pociągi mają trafić do ruchu za około trzy i pół roku. Obsłużą popularne krajowe trasy – m.in. z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku czy Olsztyna. Przewoźnik zapowiada, że pojazdy będą też mogły kursować do Czech.
Inwestycja w piętrowe składy to część szeroko zakrojonego programu modernizacji taboru PKP Intercity. Przewoźnik ma już podpisane umowy o wartości ponad 16,5 mld zł na produkcję i modernizację lokomotyw oraz wagonów w polskich zakładach – od Nowego Sącza po Poznań i Bydgoszcz.
Teatr Wybrzeże wystąpił w Pruszczu Gdańskim z...
Nie polecam tego spektaklu. Ciężko było wytrzymać do końca słuchając tego bełkotu przeplatanego niecenzuralnymi słowami. Z kulturą nie miało to nic wspólnego.
Widz
17:41, 2025-07-21
Plac w centrum Pruszcza przejdzie metamorfozę
Zwycięstwo !!!!
Mieszkaniec
23:38, 2025-07-17
100 inwestycji do końca roku – ambitne plany...
A jakie objazdy miasto planuje na czas remontu wiaduktu przy ul. Chopina. Jeden wiadukt na ul. Przemysłowej to za mało, aby sprawnie można było skomunikować dwie części miasta, a inwestycja na Chopina ma trwać ponad rok. Czy jak zwykle rządzący miastem powiedzą że się nie da i czekać nas będzie totalny paraliż miasta trwający ponad rok.
Pruszczanin
21:24, 2025-07-15
100 inwestycji do końca roku – ambitne plany...
Fajnie ze plac w centrum zostanie przebudowany, bo straszy
Mieszkaniec
18:11, 2025-07-15
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz