- W poniedziałek zaprosiłem specjalistów od projektowania dróg na spotkanie. Obecni byli także sołtys Jerzy Feliksiak i radny Wiesław Jezierewski. Chcieliśmy dowiedzieć się, czy i jak zadziała Węzeł Straszyn, jeśli zostanie wybudowany w Wariancie 2 – mówi Andrzej Chmielewski, inicjator niedawnej akcji zbierania podpisów pod petycją dotyczącą przebudowy węzła w Straszynie. - Nie mieliśmy dostępu do użytych w koncepcji pomiarów ruchu i analiz, jednak da się wyciągnąć pewne wnioski.
Jak informuje Chmielewski Węzeł Straszyn był projektowaniu w oparciu o dane sprzed kilku lat.
Liczba samochodów systematycznie rośnie. Obecne ronda mają przepustowość około 2 tysiące samochodów na godzinę. Nowe ronda turbinowe zwiększyć przepustowość o około 20% a w godzinach szczytu pozwolą nieco złagodzić korki. Jak zaznacza Andrzej Chmielewski mogą być one nieco krótsze, ale nie można spodziewać się, że zostaną wyeliminowane.
- Przewidujemy, że budowa obwodnicy metropolitarnej spowoduje napływ nowego źródła ruchu - pojawią się auta, które chcą wskoczyć na obwodnicę i będą jechały przez Straszyn. Konkluzja nie jest optymistyczna, ale w zasadzie wszyscy to wiedzieliśmy, patrząc na plan nowego Węzła.
Chmielewski konkluduje, że Węzeł Straszyn jest konieczny, ale nie załatwi on wszystkiego i nie rozwiąże w 100% problemu komunikacyjnego tym miejscu. Dlatego potrzebne są kolejne rozwiązania dla rejonu Straszyna, Borkowa, Rotmanki i Juszkowa, a w perspektywie także dla okolic Arciszewa i Jagatowa.
- Ostatnio toczy się dyskusja nad koncepcją ulicy Leśnej. Specjalista, z którym rozmawialiśmy, był sceptyczny co do tego rozwiązania – mówi radny Pruszcza Gdańskiego - Uważam, że przed planowaniem koncepcji przebiegu i rozwiązań szczegółowych dla tej ulicy, wystarczy na początek zamówić analizę ruchu. Analiza wykaże, jak budowa Leśnej wpłynie na ruch na rondzie przy Biedronce.
Tutaj przeczytacie więcej o problemie komunikacyjnym w Straszynie:
[ZT]9166[/ZT]
[BANER]0[/BANER]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz