Podaruj Dzieciom Kolorowy Świat – Głosuj na Plac Zabaw!
Przedmiotem zadania jest budowa placu zabaw o charakterze sprawnościowym, przeznaczonego dla dzieci i młodzieży w różnym wieku. Projekt ma na celu stworzenie ogólnodostępnej przestrzeni rekreacyjno-ruchowej, która umożliwi aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu oraz wspieranie rozwoju fizycznego i koordynacji ruchowej dzieci.
Zakres zadania obejmuje wykonanie prac przygotowawczych, montaż urządzeń zabawowo-sprawnościowych oraz zagospodarowanie terenu wokół placu. Zamontowane będą zestawy umożliwiające wykonywanie różnorodnych aktywności sprawnościowych, dostosowane do dzieci w wieku od ok. 5 do 14 lat.
W ramach realizacji zadania planowane są następujące działania:
Prace przygotowawcze – w tym ewentualne wyrównanie terenu, usunięcie przeszkód gruntowych, przygotowanie podłoża pod urządzenia i nawierzchnię.
Dostawa i montaż urządzeń – wybór i instalacja certyfikowanych urządzeń o charakterze sprawnościowym, dostosowanych do różnych grup wiekowych.
Wykonanie nawierzchni – zastosowanie bezpiecznej, amortyzującej nawierzchni pod urządzeniami (np. piaskowej, poliuretanowej lub z mat przerostowych), zgodnie z normami PN-EN.
Odbiór techniczny i dopuszczenie do użytkowania – przeprowadzenie końcowych odbiorów w zakresie zgodności z normami i przepisami.
Realizacja projektu zapewni stworzenie funkcjonalnej, bezpiecznej i estetycznej przestrzeni do aktywnej zabawy, której dotąd brakuje w tej części osiedla. Plac będzie dostępny dla wszystkich mieszkańców i stanie się ważnym elementem lokalnej infrastruktury społeczno-rekreacyjnej.
Ogród Sensoryczny dla Pokoleń w Pruszczu Gdańskim
Stworzenie ogólnodostępnego ogrodu stymulującego 5 zmysłów (wzrok, słuch, węch, dotyk, smak). Ogród będzie miejscem relaksu, terapii i integracji międzypokoleniowej mieszkańców, w pełni dostępnym dla osób starszych, dzieci oraz osób z niepełnosprawnościami. Projekt zakłada zaprojektowanie i kompleksowe wykonanie ogrodu sensorycznego na wskazanym terenie miejskim. Głównym celem jest stworzenie przestrzeni oddziałującej na wszystkie zmysły człowieka:
WZROK: Zastosowanie roślin o różnorodnych kolorach kwiatów, liści, pokrojach i fakturach.
SŁUCH: Nasadzenia traw ozdobnych i drzew szeleszczących na wietrze, ewentualnie instalacja małego elementu wodnego (np. źródełka) lub dzwonków wietrznych (jeśli budżet pozwoli).
WĘCH: Dobór roślin intensywnie pachnących – kwiatów (np. róże, maciejka, lawenda) i ziół (np. mięta, tymianek).
DOTYK: Wykorzystanie roślin o ciekawych fakturach liści i kory (mech, rozchodniki, byliny o omszonych liściach), stworzenie ścieżki sensorycznej z naturalnych materiałów (np. kora, piasek, gładkie kamienie, szyszki - opcjonalnie).
SMAK: Bezpieczne, jadalne rośliny (np. poziomki, jadalne zioła) z wyraźnym oznaczeniem i informacją o bezpiecznym użytkowaniu. Projekt obejmuje: przygotowanie terenu, zakup i nasadzenie odpowiednio dobranej roślinności, wytyczenie i wykonanie alejek spacerowych (z nawierzchnią dostępną dla wózków inwalidzkich i dziecięcych), montaż elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, tablice edukacyjne opisujące strefy i rośliny). Ogród będzie miejscem wypoczynku, edukacji przyrodniczej i integracji społecznej.
"Zielony Trójkąt - Eko Park"
Utworzenie parku ze ścieżkami edukacyjno-przyrodniczymi, tablicami i grami ekologicznymi. Budowa wiaty oraz infrastruktury dla dzieci : ścieżka zmysłów, równoważnia, slalom, step.
Szczegółowy plan: montaż 5 tablic edukacyjnych dwustronnych format 100 cm x 75 cm. Tematy: po lekarstwo do parku, mieszkańcy parku, rośliny w parku, ssaki w parku, ptaki w parku, drzewoterapia- przytul swoje drzewo, mieszkańcy zbiorników wodnych, ryby słodkowodne, przyczyny i skutki zanieczyszczeń powietrza, szkodliwe substancje w powietrzu i ich wpływ na zdrowie człowieka. Budowa wiaty Edukacyjnej, dwa ławostoły, cztery panele seria poznawcza, temat: krzewy, ptaki, rośliny miododajne, sekrety pszczół. Nagłówek wiaty „Zielony Trójkąt- Eko-Park” .
Ustawienie zestawu 4 edukacyjnych koszy na odpady z oznakowaniem segregacji.
Montaż 5 gier ekologicznych: Gra typu ODKRYWCA temat: dendrolog.
Gra typu ZDOBĄDŹ SPRAWNOŚĆ: ornitolog- poznajemy ptaki.
Gra typu PAMIĘCIOWKA: Zwierzęta -te co skaczą, biegną, fruną i pełzają.
Gra typu KOŁO WIEDZY: Ssaki.
Gra typu ŚWIATOWID: Gdzie mieszkam i kim jestem?
Ustawienie ławostołu z blatem edukacyjnym: odnawialne źródła energii. Montaż infrastruktury dla dzieci: tratwa sprawnościowa, obserwator sprawnościowy, pachołki - slalom, równoważnia- zygzak. Budowa: ścieżki zmysłów (sensoryczna) z poręczą oraz tablicą edukacyjna, Koszt obejmuje również impregnację (kolor dąb) drewna (sosna) oraz dostawę i montaż.
Integracyjny Plac Zabaw "Bez Przeszkód"
Zadanie zakłada doposażenie istniejącego placu zabaw o urządzenia dla dzieci niepełnosprawnych, również tych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na terenie miasta brak jest takiego miejsca. dzieci niepełnosprawne również chcą i potrafią się bawić tak samo jak inne. dlatego powstał pomysł, aby dać im taką możliwość. projekt integracyjnego placu zabaw obejmuje m.in. instalację takich urządzeń jak karuzela integracyjna. Jest to urządzenie przeznaczone na integracyjne place zabaw- zarówno dla dzieci niepełnosprawnych, jak i swobodnie poruszających się, huśtawki dla dzieci na wózkach inwalidzkich.
Na rynku jest wielu producentów oraz urządzeń, oto przykłady ze strony placezabaw.sklepmiejski.pl:
Huśtawka dla dzieci na wózkach inwalidzkich SMART-HD-043i:
- wymiary: fi 2,5m, wysokość: 0,7m, strefa bezpieczeństwa: fi 6,5m
Karuzela dla dzieci na wózkach SMART-KRL-018i:
- wymiary: fi 2,5m, wysokość: 0,7m, strefa bezpieczeństwa: fi 6,5m
Integracyjny Plac Zabaw "Bez Przeszkód"
Zadanie zakłada doposażenie istniejącego placu zabaw o urządzenia dla dzieci niepełnosprawnych, również tych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na terenie miasta brak jest takiego miejsca. dzieci niepełnosprawne również chcą i potrafią się bawić tak samo jak inne. dlatego powstał pomysł, aby dać im taką możliwość. projekt integracyjnego placu zabaw obejmuje m.in. instalację takich urządzeń jak karuzela integracyjna. Jest to urządzenie przeznaczone na integracyjne place zabaw- zarówno dla dzieci niepełnosprawnych, jak i swobodnie poruszających się, huśtawki dla dzieci na wózkach inwalidzkich.
Na rynku jest wielu producentów oraz urządzeń, oto przykłady ze strony placezabaw.sklepmiejski.pl:
Huśtawka dla dzieci na wózkach inwalidzkich SMART-HD-043i: - wymiary: fi 2,5m, wysokość: 0,7m, strefa bezpieczeństwa: fi 6,5m
Karuzela dla dzieci na wózkach SMART-KRL-018i: - wymiary: fi 2,5m, wysokość: 0,7m, strefa bezpieczeństwa: fi 6,5m
Integracyjny Plac Zabaw "Bez Przeszkód"
Zadanie zakłada doposażenie istniejącego placu zabaw o urządzenia dla dzieci niepełnosprawnych, również tych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na terenie miasta brak jest takiego miejsca. dzieci niepełnosprawne również chcą i potrafią się bawić tak samo jak inne. dlatego powstał pomysł, aby dać im taką możliwość. projekt integracyjnego placu zabaw obejmuje m.in. instalację takich urządzeń jak karuzela integracyjna. Jest to urządzenie przeznaczone na integracyjne place zabaw- zarówno dla dzieci niepełnosprawnych, jak i swobodnie poruszających się.
Na rynku jest wielu producentów oraz urządzeń, oto przykłady ze strony placezabaw.sklepmiejski.pl:
Karuzela dla dzieci na wózkach SMART-KRL-018i: - wymiary: fi 2,5m, wysokość: 0,7m, strefa bezpieczeństwa: fi 6,5m
Ławki solarne w Pruszczu Gdańskim.
Zadaniem jest zaprojektowanie i wdrożenie ławki solarnej w Pruszczu Gdańskim, która będzie służyła mieszkańcom jako miejsce do odpoczynku, relaksu oraz doładowania urządzeń mobilnych za pomocą energii słonecznej. Projekt ma na celu promowanie zrównoważonego rozwoju, oszczędności energii oraz wzbogacenie przestrzeni publicznej w mieście.
Biblioteczki plenerowe
Projekt zakłada montaż ogólnodostępnych biblioteczek plenerowych w różnych częściach miasta, aby mieszkańcy mogli wymieniać się książkami. Biblioteczki będą stanowiły estetyczny i praktyczny element przestrzeni miejskiej, promując kulturę czytelnictwa oraz integrację lokalnej społeczności.
Główne działania związane z realizacją zadania:
1. Wybór lokalizacji o Ustalenie miejsc montażu biblioteczek w oparciu o opinie mieszkańców oraz konsultacje z władzami miasta.
1) Preferowane lokalizacje: parki, skwery, przystanki, place miejskie, osiedlowe tereny rekreacyjne, okolice szkół i bibliotek.
2. Projekt i wykonanie biblioteczek o Wybór trwałych i odpornych na warunki atmosferyczne materiałów (np. drewno, metal, plexi).
1) Projektowanie biblioteczek w sposób estetyczny i funkcjonalny, z łatwym dostępem do książek.
2) Możliwość personalizacji wyglądu (np. mural, kolorowe malowania) z udziałem lokalnych artystów.
3. Montaż i zabezpieczenie biblioteczek o Instalacja biblioteczek w wybranych miejscach z zapewnieniem stabilności konstrukcji.
1) Ochrona przed warunkami atmosferycznymi oraz ewentualnym wandalizmem (np. poprzez powłoki ochronne).
4. Organizacja kampanii informacyjnej o Promowanie inicjatywy w mediach społecznościowych, na stronie miasta i w lokalnych mediach.
1) Zachęcanie mieszkańców do dzielenia się książkami poprzez plakaty, ulotki i wydarzenia promujące czytelnictwo.
5. Opieka nad biblioteczkami i ich utrzymanie o Wyznaczenie osób lub instytucji (np. szkoły, biblioteki, organizacje społeczne) do regularnej kontroli stanu biblioteczek.
1) Możliwość angażowania mieszkańców w dbanie o porządek i rotację książek.
2) Projekt biblioteczek plenerowych wzbogaci przestrzeń miejską i ułatwi dostęp do książek, sprzyjając rozwojowi czytelnictwa wśród mieszkańców.
Mural Patriotyczny
Projekt zakłada stworzenie wielkoformatowego muralu patriotycznego w przestrzeni publicznej Pruszcza Gdańskiego. Celem jest upamiętnienie ważnych wydarzeń historycznych, bohaterów narodowych oraz promowanie wartości patriotycznych. Mural stanie się trwałym elementem miejskiego krajobrazu, wzbogacając estetykę okolicy i budując lokalną tożsamość.
Główne działania związane z realizacją zadania:
1. Wybór lokalizacji
1)Znalezienie odpowiedniej ściany budynku, zgodnie z ustaleniami z właścicielem nieruchomości i władzami miasta.
2)Upewnienie się, że miejsce jest dobrze widoczne i dostępne dla mieszkańców.
2. Opracowanie projektu muralu o Współpraca z artystami specjalizującymi się w muralach patriotycznych.
1) Konsultacje z mieszkańcami oraz historykami w celu uwzględnienia lokalnych akcentów historycznych.
2) Stworzenie wizualizacji muralu oraz zatwierdzenie ostatecznego projektu.
3. Przygotowanie powierzchni o Czyszczenie i zabezpieczenie ściany (np. gruntowanie, usuwanie ubytków).
1) W razie potrzeby wykonanie dodatkowych prac konserwacyjnych.
4. Wykonanie muralu
1) Naniesienie szkicu na ścianę.
2) Malowanie muralu przy użyciu farb odpornych na warunki atmosferyczne.
3) Zastosowanie powłok zabezpieczających przed promieniowaniem UV i aktami wandalizmu.
5. Promocja i oficjalne odsłonięcie muralu o Organizacja wydarzenia inauguracyjnego, np. spotkania z mieszkańcami, warsztatów historycznych.
1)Informowanie społeczności o znaczeniu muralu poprzez lokalne media i media społecznościowe.
Realizacja projektu przyczyni się do wzrostu świadomości historycznej mieszkańców, podniesienia walorów estetycznych miasta oraz promocji wartości patriotycznych w przestrzeni publicznej.
Zagospodarowanie terenów zielonych wraz z miejscem rekreacyjnym
Projekt zakłada stworzenie ogólnodostępnej strefy rekreacyjnej nad stawkiem retencyjnym przy ulicy Dybowskiego, wyposażonej w leżaki i elementy małej architektury. Celem inwestycji jest poprawa jakości przestrzeni publicznej oraz stworzenie komfortowego miejsca odpoczynku dla mieszkańców. Dzięki temu teren wokół zbiornika wodnego stanie się bardziej atrakcyjny i funkcjonalny, sprzyjając rekreacji, relaksowi oraz integracji społecznej.
Główne działania związane z realizacją zadania:
1. Przygotowanie terenu
1) Wyrównanie i utwardzenie podłoża pod montaż leżaków.
2) Oczyszczenie terenu z ewentualnych zanieczyszczeń i roślinności utrudniającej dostęp do miejsca wypoczynku.
2. Zakup i montaż leżaków rekreacyjnych
1) Wybór trwałych, odpornych na warunki atmosferyczne leżaków wykonanych z drewna lub metalu.
2) Montaż leżaków w odpowiednich miejscach, zapewniających wygodę użytkownikom
3. Dodatkowe elementy małej architektury
1) Ustawienie ławek i koszy na śmieci, co zwiększy komfort użytkowania przestrzeni.
2) Możliwe ustawienie pergoli lub parasoli zapewniających cień.
4. Zagospodarowanie zieleni
1) Dosadzenie drzew, krzewów i traw ozdobnych poprawiających estetykę miejsca.
2) Ewentualne wyznaczenie ścieżek spacerowych.
Realizacja tego projektu zwiększy atrakcyjność terenów przy stawku retencyjnym i stworzy przestrzeń do relaksu na świeżym powietrzu, dostępną dla wszystkich mieszkańców.
Fontanna posadzkowa
Fontanna posadzkowa otwarta (in. chodnikowa) jest obecnie bardzo popularna. Nie posiada lustra wody ani widocznego zbiornika wodnego. Jest instalowana bezpośrednio w poziomie płyty posadzkowej, Łatwa w czyszczeniu, sprzątaniu. Może służyć jako miejsce zabawy dla dzieci, które mogą wbiegać między strumienie wody, brak ryzyka utonięcia dziecka. Wokół fontanny będzie panował doskonały mikroklimat (parująca nagrzana posadzka).
Na upalne obecnie lata to alternatywa dla przenośnej kurtyny wodnej.
Kino letnie
Organizacja pokazów filmowych każdorazowo odbywałaby się za pośrednictwem profesjonalnej firmy, która zapewnia sprzęt, obsługę oraz licencje filmowe. Projekt zakłada: - wynajem ekranu pneumatycznego 8x7, projektora, nagłośnienia oraz wszystkich niezbędnych akcesoriów audio video, - zakup licencji filmów, - transport sprzętu, obsługę, ubezpieczenie, sprzątanie po projekcji, - wynajem leżaków. Zrealizowane zostanie od 4 do 6 seansów, raz w tygodniu, w okresie od połowy lipca/sierpnia. ok. godz. 21.30.
Bezobsługowy kompleks wspinaczkowy dla dzieci i zaawansowanych wspinaczy (sztuczne głazy do wspinania – bouldery)
Na powierzchni działki 54/3 obr. 12 zostaną umieszczone minimum 2 konstrukcje w formie nieregularnych brył o różnych wysokościach. Najniższa (max.1,8m) dla dzieci, wyższa ( ok. 3,5 m) dla osób średniozaawansowanych, zgodna z normą PN EN 12572 W panelach będą osadzone nabijane gniazda, przewidziane do mocowania chwytów wspinaczkowych.
Zabezpieczenie ściany – wykonanie nawierzchni bezpiecznej wokół ścianki o powierzchni i grubości nawierzchni zależnej od wysokości upadku, przewidzianej przepisami i normami dla tego typu urządzeń.
Renowacja placu zabaw na osiedlu "Komarowo"
Renowacja placu zabaw na osiedlu "Komarowo" to projekt mający na celu stworzenie bezpiecznej, nowoczesnej i funkcjonalnej przestrzeni dla dzieci oraz ich rodzin. Zadanie obejmuje modernizację infrastruktury i poprawę estetyki miejsca.
Zakres prac:
(a) Demontaż starych urządzeń: Usunięcie zużytych, niesprawnych elementów placu zabaw.
(b) Modernizacja nawierzchni: Wymiana na bezpieczną, amortyzującą upadki, np. gumową lub piaskową.
(c) Montaż nowych urządzeń: Instalacja certyfikowanych sprzętów, takich jak huśtawki, zjeżdżalnie, drabinki, dostosowanych do różnych grup wiekowych.
Główne działania:
(a)Przeprowadzenie prac demontażowych oraz przygotowanie terenu.
(b) Zakup i montaż urządzeń oraz elementów małej architektury.
(c) Prace wykończeniowe
(d)Kontrola jakości i odbiór końcowy projektu.
Projekt ma na celu stworzenie miejsca, które będzie sprzyjało rozwojowi fizycznemu i społecznemu dzieci, a także integrowało społeczność lokalną. Dzięki realizacji zadania poprawi się jakość życia mieszkańców, a plac zabaw stanie się przestrzenią łączącą bezpieczeństwo, nowoczesność i radość.
Wiata oraz dodatkowe stojaki rowerowe
Realizacja drugiej wiaty rowerowej (wzorem już istniejącej) wraz z dodatkowymi stojakami rowerowymi.
Festiwal letni "Słowem muzyki"
Festiwal Letni "Słowem muzyki" to trzytygodniowy cykl koncertów kameralnych, obejmujący kolejne trzy tygodnie np. lipca, niedzielne popołudnia lub poniedziałkowe wieczory, zorganizowanych w CKiS w Pruszczu Gdańskim , który w nowatorski sposób łączy promocję literatury i muzyki. Projekt powstał z potrzeby stworzenia wydarzenia angażującego lokalną społeczność, promującego aktywność twórczą i artystyczną.
Literatura i malarstwo od wieków inspiruje muzykę – my chcemy nadać jej nowy wymiar znaczenia. W ramach festiwalu odbędzie się cykl koncertów, z których każdy będzie miał inny motyw przewodni. Każdy z nich skupi się na syntezie literatury i muzyki. Podczas pierwszego koncertu zaprezentowane zostanie w jaki sposób literatura przenika się z muzyką. Jako pierwsze, usłyszymy pokaz recytacji twórczości wybitnego polskiego autora: Olgi Tokarczuki. Lektor przeczyta jedno z wybranych opowiadań z cyklu opowiadań bizarnych- no. Transfugium. Muzycy wykonają utwory klasyczne, inspirowane literackimi dziełami patronów wieczoru.
Proponowany repertuar: Erik Satie- "Gymnopedie", Thomas Ades- "Olbion" z kwartetu smyczkowego "Arcadiana", Prokofiev- "Vision Fugitive" no. 7 - Comodo, H.M. Górecki - III kwartet smyczkowy - część V. Deciso - espressivo ma ben tenuto.
Drugi koncert rozpocznie prezentacja twórczości Stefana Żeromskiego. Tę część wydarzenia poprowadzi profesjonalny lektor, który przeczyta nowelę S. Żeromskiego "Puszcza Jodłowa". W drugiej części tego wydarzenia usłyszymy wybrane pieśni polskich i europejskich kompozytorów, które wprowadzą nas w atmosferę i charakter wyrecytowanych fragmentów wybranego dzieła literackiego.
Wstępna propozycja repertuaru: S. Moniuszko "Sen", "Łzy", "Złota rybka" na sopran i fortepian, M. de Falla "Asturiana", "El pano moruno", "Jota" na sopran i fortepian, wybrane utwory Fryderyka Chopina ( preludium no.1, no.2 no.7, ballaga g-mol, Nocturne cis-mol).
Trzeci koncert będzie poświeęcony twórczości Wiesławy Szymborskiej. Część muzyczną wypełnią utwory klasyczne: Waldemar von Baussnern- Serenada, Charles Ives - Largo, Gian Carlo Menotti - trio, Dariusz Milhaud- trio
- Paul Schoenfield- trio.
Rezultatem mojego projektu będzie zorganizowanie trzech charakterystycznych wydarzeń artystycznych poszerzających ofertę kulturalną na mapie Pruszcza Gdańskiego. Koncerty odbędą się w CKiS w Pruszczu Gdańskim – miejscu kultury, które wspiera rozwój sztuki i strefy kulturowej. Wstęp będzie bezpłatny.
Zakup zewnętrznych Defibrylatorów AED wraz z kaspułą.
Zakup oraz instalacja defibrylatorów AED wraz z kapsułami we wskazanych lokalizacjach.
[ZT]21139[/ZT]
[BANER]0[/BANER]
Pruszcz Gdański: 36-latek wszedł do sklepu i...
pdw
koko
12:29, 2025-09-07
Pruszcz Gdański: Wypadek z udziałem motocyklisty
Proszę osobę poszkodowaną o kontakt 664694990
Dominik
22:15, 2025-08-29
Rowerzystka ranna po zderzeniu z traktorem w...
Proszę osobę poszkodowaną o kontakt 664694990
Dominikk
23:22, 2025-08-26
Czwarty tor do Pszczółek – kluczowa inwestycja dla...
Czy stacja w Cieplewie zyska więcej połączeń do Gdańska ?
Mala
18:34, 2025-08-18
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz