W sklepach Biedronka wyrastają automaty do sprzedaży opasek telemedycznych dla seniorów. Urządzenie takie znalazło się również w sklepie tej sieci przy ulicy Skalskiego w Pruszczu Gdańskim.
Pod względem formalnym wszystko zostało skonstruowane na tyle zręcznie, że wydaje się, iż Biedronka z powodzeniem mogłaby prowadzić handel we wszystkie niedziele, korzystając z jednego z wyjątków przewidzianych w ustawie.
Jednak Jeronimo Martins, portugalskie przedsiębiorstwo będące właścicielem m.in. Biedronki zaprzecza, że chce w ten sposób ominąć zakaz handlu w niedzielę.
Twórcą opasek jest firma Sidly. Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, powiązana z nią spółka Teleopieka Medyczna od niedawna widnieje w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
Firma Teleopieka Medyczna określa się, jako "zarejestrowany podmiot medyczny". Ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele przewiduje wyjątek dla "placówek handlowych w zakładach leczniczych podmiotów leczniczych i innych placówkach służby zdrowia przeznaczonych dla osób, których stan zdrowia wymaga całodobowych lub całodziennych świadczeń zdrowotnych". Wydaje się więc, że zapis ten szeroko otwiera Biedronce furtkę do prowadzenia handlu w niedziele.
Pierwsze automaty Teleopieki Medycznej zaczęły się pojawiać w sklepach sieci Biedronka już pod koniec zeszłego roku.
Urządzenie prezentuje klientom usługę i liczne możliwości opracowanych przez Sidly opasek na nadgarstek, pozwala także na złożenie zamówienia takiej opaski. Produktu nie można po prostu zakupić w sklepie; wysyłany jest kurierem, a potem trzeba jeszcze aktywować opaskę na platformie telemedycznej.
Jak działa opaska Sidly?
Opaska na nadgarstek - połączona z centrum alarmowym, w którym ratownicy medyczni czuwają przez całą dobę, siedem dni w tygodniu - pozwala na wezwanie pomocy w sytuacji zagrożenia poprzez skorzystanie z przycisku SOS. Ponadto opaska ma przypominać o lekach, mierzyć tętno i saturację, a nawet wykrywać upadek. Usługa dedykowana jest m.in. seniorom oraz osobom zmagającym się z cukrzycą albo rakiem.
Ile osób korzysta już z usługi teleopieki Sidly?
Z udostępnionych przez firmę danych wynika, że w samym drugim kwartale 2022 r. telecentrum medyczne przeprowadziło 466 akcji ratunkowych. Sidly chwali się, że z oferowanej przez nią usługi teleopieki korzysta już ponad 50 tys. osób (w tym 40 tys. seniorów) i 600 jednostek samorządowych, a opaski dokonują średnio 1,3 mln pomiarów w miesiącu. Wejście we współpracę z Biedronką prawdopodobnie poprawi jeszcze te statystyki.
Choć Biedronka właśnie zyskała nowy sposób na handlowanie w niedziele, to jednak nie jest przesądzone, że dyskonter z niego skorzysta.
Jakie macie zdanie na ten temat?
[ZT]4260[/ZT]
1 0
Zakaz handlu to pisowski wymysł, co by ludziom organizować czas wolny, zapędzić jak bydło do kościółka a w tym czasie Rydzyk bogaci się mając udziały w Żabce, jednym z nielicznych miejsc, którego zakaz handlu nie obowiązuje. Przypadek? Nie sądzę.