To bardzo proste!
Wystarczy, że w deklaracji PIT wskażesz jako miejsce zamieszkania adres z terenu naszego miasta i możesz zgłosić swój udział w akcji.
Od 1 marca br. na stronie www.pitwpruszczu.pl znajdziesz krótki formularz rejestracyjny, po jego wypełnieniu otrzymasz swój osobisty numer loteryjny.
W tym roku odbędzie się już szósta edycja loterii. Pierwsza miała miejsce w 2020 roku i udział w niej wzięło 3015 osób, z czego 213 zadeklarowało, że rozlicza się w Pruszczu Gdańskim po raz pierwszy.
Liczba uczestników w kolejnych latach kształtowała się następująco:
- w 2021 roku: 4197 mieszkańców (w tym po raz pierwszy w naszym mieście: 312 osób),
- w 2022 roku: 4449 mieszkańców (w tym po raz pierwszy w naszym mieście: 330 osób),
- w 2023 roku: 5114 mieszkańców (w tym po raz pierwszy w naszym mieście: 372 osoby),
- w 2024 roku: 5253 mieszkańców (w tym po raz pierwszy w naszym mieście: 358 osoby).
Chętnych przybywa, jednak nadal jest to akcja, w której szansa na wygraną jest statystycznie ogromna.
W ostatnich edycjach główne nagrody trafiły: w 2020 roku do pana Maksymiliana, w 2021 roku do pani Kamili, w 2022 roku do pana Dariusza, w 2023 roku do pana Pawła, a w 2024 roku do pani Katarzyny. Kto wygra w roku 2025? Może Ty? Jedno jest pewne — żeby wygrać, trzeba się zgłosić do 7 maja 2025 r., do czego gorąco zachęcamy.
Kto może wziąć udział w loterii?
- Udział w loterii może zgłosić każda osoba pełnoletnia. Wystarczy rozliczyć podatek PIT za rok 2023 w Urzędzie Skarbowym w Pruszczu Gdańskim i wskazać jako miejsce zamieszkania adres na terenie naszego miasta – mówi Janina Wilkos-Gad, Kierownik Referatu Współpracy i Promocji Urzędu Miasta. - W tym roku nagrodami w loterii są: Fiat 500 z napędem hybrydowym oraz kwota 5000 zł. Warto zaznaczyć, że obie nagrody są powiększone o wartość podatku, a samochód dodatkowo o ubezpieczenie OC i koszty rejestracji.
To czy w deklaracji rocznej PIT wskazujemy adres faktycznego zamieszkania, ma ogromne znaczenie dla budżetu miejscowości, w której mieszkamy. Podatek PIT to dla samorządu lokalnego znacząca część dochodów, która ma wpływ na otoczenie mieszkańców.
Pieniądze te przeznaczane są między innymi na finansowanie szkół i przedszkoli, inwestycje drogowe i oświetlenie, ośrodki wsparcia, komunikację zbiorową czy rozwój kultury i sportu w mieście. Jakość i liczba nowych inwestycji jest uzależniona od udziału w podatku dochodowym, który stanowi jedno z ważniejszych źródeł finansowania.
Niestety często zdarza się tak, że w deklaracji wpisujemy miejsce stałego zameldowania zamiast miejsca faktycznego zamieszkania. W tej sytuacji pozbawiamy budżet miasta, w którym faktycznie mieszkamy, istotnej części wpływów z tytułu podatku PIT.
Meldunek a miejsce zamieszkania
Według ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych roczne PIT-y powinny być składane w urzędzie skarbowym według faktycznego miejsca zamieszkania podatników, a dokładnie – według miejsca zamieszkania w ostatnim dniu grudnia. Meldunek nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia. Dbajmy o nasz budżet, rozliczając PIT w miejscu faktycznego zamieszkania.
Zachęcamy do udziału!
[ZT]17888[/ZT]
[BANER]0[/BANER]
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu naszpruszcz.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz