Co dzieje się w świecie konsumpcji? Jakie mamy prawa i na co powinniśmy uważać, aby nie dać się oszukać? W każdym wieku powinniśmy być tego świadomi.
Projekt społeczny „Zwolnieni z Teorii” od 2013 roku wychodzi naprzeciw edukacji szkolnej, uzupełniając ją o przestrzeń do zdobywania praktyki.
Działa w oparciu o nowoczesną metodykę nauczania, w ramach której robiąc prawdziwy projekt społeczny, rozwija się kompetencje proinnowacyjne, potrzebne w pracy i prawdziwym życiu takie jak: empatia i poczucie sprawstwa, kreatywność, praca zespołowa, komunikacja czy rozwiązywanie problemów.
Organizują także praktyczną, ogólnopolską Olimpiadę Zwolnieni z Teorii, w ramach której uczniowie sami organizują projekty społeczne. Po realizacji własnej inicjatywy uczestników prowadzi innowacyjna platforma edukacyjna. Dzięki niej wiedzą jak działać i uczą się zarządzania projektem w profesjonalny sposób.
Od 2019 roku tworzą również platformę nauczycielską, narzędzie dające nauczycielom Zwolnionym z Teorii możliwość wspierania młodzieży w procesie projektowym.
- Jesteśmy grupą tworzącą projekt społeczny ramach Zwolnionych z Teorii. Przeprowadzamy serię spotkań z młodzieżą celem edukacji w zakresie świadomości konsumentów i ich praw – mówi Magdalena Radomska, kierownik projektu.
Oto program warsztatów:
- Kim jest konsument?
- Po co nam ustawa o prawach konsumenta?
- Podstawowe prawa konsumenckie.
- Produkt niebezpieczny.
- Odpowiedzialność producenta za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
- Gwarancja.
- Rękojmia.
- Czym jest marketing?
- Co na celu ma marketing?
- Czym jest chwyt marketingowy?
- Usprawnienie procesu zakupowego.
- Działania marketingowe.
- Na czym bazuje marketing.
- Uczciwa konkurencja.
- Ustawa przewozowa.
- Jak marki wyróżniają się na tle konkurencji?
- Czy za brak biletu można dostać mandat?
- Czy paragon fiskalny jest potrzebny, gdy chcemy złożyć relamację?
- Quiz sprawdzający wiedzę zdobytą przez uczestników.
- Gry/zabawy uczące w praktyce teorii.
- Nagrody dla najbardziej aktywnych.
Projekt skierowany jest do młodzieży od 13 do 16 lat.
[ZT]4254[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz