Autorzy raportu zwrócili uwagę, że choć Black Friday i Cyber Monday coraz większej grupie klientów kojarzą się z atrakcyjnymi obniżkami, nadal wielu konsumentów podchodzi do nich rezerwą i nieufnością. Blisko połowa ankietowanych - 45 proc. unika zakupów w tym czasie z obawy o manipulowanie przez handlowców cenami. Ponad jedna trzecia (35 proc.) stwierdziła, że zrezygnowała kiedyś z planowanej transakcji, bo podejrzewała, że zniżki są pozorne. W rzetelność promocji wierzy natomiast 43 proc, a 29 proc. nigdy nie zrezygnowało z zakupu ze względu wątpliwości, czy przeceny są realne.
Obawę o manipulowanie przez sklepy cenami w Black Friday i Cyber Monday wyraziło 45 proc. badanych konsumentów - wynika z raportu Santander Consumer Banku. Zamiar skorzystania z okazji zakupowej w czasie listopadowych promocji zadeklarowało 26 proc. respondentów.
Co czwarty badany - 26 proc. zadeklarował, że odkłada swoje plany zakupowe, aby zrealizować je w Black Friday lub Cyber Monday. Ponad jedna trzecia badanych stwierdziła z kolei, że wykorzystuje specjalne oferty na zakup artykułów świątecznych i prezentów. 28 proc. badanych wskazało, że kupuje w tym czasie produkty, na które zwykle ich nie stać. Specjalne kody rabatowe zachęcają do zrobienia zakupów 39 proc. klientów. 68 proc. zadeklarowało, że nie zwleka z zakupami w oczekiwaniu na przeceny.
"Nasz raport wskazuje, że z listopadowych wyprzedaży najchętniej korzystają trzydziestolatkowie. To właśnie oni najczęściej przesuwają swoje plany zakupowe na Black Friday - deklaruje tak 37 proc. respondentów w wieku 30-39 lat. Grupa ta najchętniej ze wszystkich wykorzystuje ten czas na zakup artykułów świątecznych, w tym prezentów - 51 proc. wskazań, a także produktów, na które na co dzień nie mogłaby sobie pozwolić - 39 proc. Najskuteczniej przyciągają ich również specjalne kody rabatowe - połowa z nich wskazała tę odpowiedź. Po produkty, które w regularnych cenach są zbytnim obciążeniem dla budżetu, częściej sięgają kobiety - 31 proc. niż mężczyźni - 24 proc." - wskazał Patryk Perliński z Santander Consumer Banku.
Black Friday przypada w ostatni piątek listopada i jest dniem, w którym sklepy zwyczajowo organizują promocje. Cyber Monday to z kolei dzień akcji rabatowych w sprzedaży internetowej i przypada w następujący po Black Friday poniedziałek.
W raporcie przedstawiono wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Santander Consumer Banku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) 27 września - 6 października 2025 r. na reprezentatywnej grupie 1005 dorosłych Polaków robiących zakupy online. (PAP)
gkc/ drag/
„Dla Ciebie, Polsko…" – wyjątkowy program artystyczny w
Słowa p. Alicji są ważne - patriotyzm to nie tylko historia i nie tylko walka. To codzienna życzliwość i szacunek. Brawo młodzi Artyści i Organizatorki!
Vlq
18:19, 2025-11-13
Obywatelskie zatrzymanie pedofila w gminie Przywidz
Pedzior
tfu
18:47, 2025-10-30
Żwirownia w Przywidzu? „Szanse na jej powstanie...
Jakoś o tym sie nie mówi ale zauważyłem, ze pan Włodzimierz jak jest coś dobrze to się chwali a jak coś żle to na poprzednika. Tak na logikę to problem nie jest Że ktoś chciał prowadzić biznes na żwirze ale złe procedury obecnej władzy. Zabrakło konsultacji a wicewójt nie powinien sam i w tajemnicy przed rada ale i mieszkańcami podpisywac decyzji dla inwestora. Co tu samo złożenie wniosku? Każdy może i jak tez składałem ale poprzednie władze jak wniosek rozpatrzyły to wyszło, ze nie moge prowadzić dziallności w oparciu o segregację petów. Były konsultacje z udziałem i mieszkańców i organizacji ale były tez i media.
Konfederat
09:32, 2025-10-22
Pruszcz Gdański: Utrudnienia na ul. Grunwaldzkiej
Szybko się obudzili, jak rozpoczęła się jesień i w zasadzie codziennie pada, co uniemożliwia położenie asfaltu. A w czwartek i piątek, tj. 23.10.2025 i 24.10.2025 roku czeka nas paraliż miasta. Burmistrz jak zwykle nic nie robi. DNO
Yvv
20:09, 2025-10-21
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz